Tips bij het vinden van een online marketing bureau
Wanneer je een bedrijf hebt dat je online wil promoten zijn er een aantal manieren waarop je dit op kunt pakken. Je kan ervoor kiezen om het zelf te doen, adverteren, teksten schrijven etc.. Je kunt er ook voor kiezen om het te laten uitbesteden. Wanneer je een leek bent of alleen over basiskennis beschikt van online marketing is dit wellicht een interessante optie voor jou. Er zijn echter wel een paar punten waar je op moet letten bij het vinden van een goede partner in online marketing. Benieuwd welke dit zijn? Lees dan snel verder!
Maak voor jezelf een lijstje met criteria
Welke punten vind je belangrijk? Ga dat eens voor jezelf na. Ben je streng in het nakomen van afspraken? Geloof je dat duidelijke communicatie tussen twee partijen het belangrijkste van alles is? Of maakt dit jou allemaal niet uit zo lang de resultaten maar goed zijn?
Dit zijn voorbeelden van vragen waarmee je rekening kan houden voordat je een online marketing bureau kiest waar je mee samen wil werken.
Waar is het bedrijf in gespecialiseerd?
Ieder online marketing bureau heeft wel een specialisatie. Zorg in de verkenningsfase dat je goed achterhaalt wat de specialisatie is van het bedrijf waar jij interesse in toont. Als het goed is weet jij namelijk ook waar je naar op zoek bent en waar je tekort schiet. Het is misschien niet altijd even leuk om toe te geven, maar wanneer je dit inzichtelijk voor jezelf hebt gemaakt kan je wel goed aan de slag met het verbeteren ervan.
Wat is de werkwijze van het bureau?
Binnen jouw eigen bedrijf heb je een bepaalde werkwijze of workflow ontwikkeld. Je hebt op deze manier jouw eigen ideeën over bijvoorbeeld communicatie, samenwerken en andere punten gemaakt.
Bij het selecteren van een online marketing bureau is het interessant om te kijken naar hoe zij dit doen. Je kunt dit van te voren echter lastig zeggen, daarom kan het in veel gevallen gunstig zijn om een proefperiode af te stemmen met elkaar. Als de verwachtingen in deze periode niet worden waargemaakt kan het traject worden afgesloten indien gewenst.
Hoe veel medewerkers heeft het bedrijf?
Een factor die ook nog kan meespelen in jouw besluit is het aantal medewerkers dat het bureau werkzaam is. Het heeft zo zijn voor en nadelen. Een nadeel is bijvoorbeeld dat het werk misschien verdeeld wordt onder enkele medewerkers, waardoor de druk hoog kan komen te liggen en een ongelijke verdeling van de aandacht op de loer ligt.
Aan de andere kant is een voordeel van een bureau met minder personeel dat je één vast aanspreekpunt hebt voor jouw traject. Op deze manier kan je snel schakelen wanneer er aanpassingen gedaan moeten worden of als je vragen hebt over het een en ander.