Blog

Handige tools om naamsbekendheid te werven

Iedere onderneming is op zoek naar succes. Een belangrijke factor in het vinden van succes is het werven van naamsbekendheid. Hoe meer mensen bekend raken met jouw bedrijf, des te meer klanten. Dit betekent natuurlijk een toename van de verkopen. Deze blog geeft je tips over handige tools die je kunt gebruiken bij het werven van meer naamsbekendheid. 

Guerrilla marketing

Wil jij op een originele manier de naamsbekendheid van je onderneming vergroten? Dan is guerrilla marketing misschien wel dé oplossing. Het is een marketingvorm waarbij men met zo min mogelijk middelen een zo groot aantal mensen probeert te bereiken. Het doel hiervan is bewustzijn omtrent het merk te creëren. In de praktijk zien we guerrilla marketing op producten waarop we het niet verwachten. Hierbij kan je denken aan het logo van een onderneming op pennen, aanstekers en bierviltjes. Het zijn allemaal producten die ondernemingen bedrukken en vervolgens als tool inzetten bij het voeren van guerrilla marketing. 

Banners en brochures op beurzen

Door het jaar heen vinden verschillende beurzen plaats. Zo heb je de Vakantiebeurs, Huishoudbeurs en nog veel meer. Als je eropuit bent om je naamsbekendheid te vergroten, is het aan te raden om ook zo nu en dan op een passende beurs te staan met je onderneming. Bied je bijvoorbeeld internationale stages aan? Zorg dan dat je een stand weet te bemachtigen op de jaarlijkse Buitenlandbeurs in Utrecht. Heb je eenmaal de toezegging om op een beurs te staan, denk dan na over hoe je de stand ertussenuit laat springen. Banners zijn een ideale tool om op te vallen. Wat je ook besluit af te drukken op de banner, zorg er in ieder geval voor dat het logo van je onderneming duidelijk zichtbaar is. Naast de aandacht trekken op een beurs, moet je er ook in slagen om de aandacht van geïnteresseerden vast te houden. Dat doe je door brochures te laten drukken. Hiermee kun je meer informatie geven over welke toegevoegde waarde je als bedrijf levert aan klanten. Een brochure drukken is dus zeker een goed plan. 

Altijd visitekaartjes paraat hebben

Naast het voeren van guerrilla marketing en de aandacht trekken op beurzen, is het ook een idee om visitekaartjes af te laten drukken. Als ondernemer moet je altijd alert zijn, omdat je nooit weet wie je tegen het lijf loopt. Niet alleen op zakelijke events kun je relevante netwerkcontacten maken, maar ook tijdens het dagelijkse leven. Daarom is het slim om standaard visitekaartjes van je onderneming mee te nemen. Indien je een potentiële klant tegenkomt of iemand met relevante expertise, kun je het visitekaartje geven. 

Laat een antwoord achter