bloggers gezocht
Blog

“Bloggers gezocht”

Deze titel, dit zoekwoord, kom je misschien steeds vaker tegen op social media of in de zoekmachine. Veel bedrijven willen steeds meer en actiever zijn wat betreft de influencer marketing in Nederland.  Bedrijven zijn op zoek naar bloggers, naar influencers die hun merk, product of dienst willen promoten tegen een aantrekkelijk prijs of misschien zelfs wel een barterdeal. Het klinkt natuurlijk ontzettend verleidelijk maar wat is nou de gedachtegang van de bedrijven die “bloggers gezocht” invullen in de zoekmachine en wat wil je nou zelf uit zo’n soort advertentie halen? Kortom, ben jij je bewust van de vraag en aanbod op deze markt?

 

Ik ben een bedrijf en ik zoek een blogger…

Het zoekvolume van bloggers gezocht ligt inmiddels op 210 keer per maand. Dat betekent dus dat aardig wat bedrijven op zoek zijn naar influencer, in het specifiek naar bloggers. Maar waarom zijn bloggers nou zo waardevol voor een bedrijf? Bloggers creëren content en deze content wordt weer opgevangen door Google. Google hecht een bepaalde waarde aan het domein van een blogger. Dit lijden ze af uit de waarde van de blog, de inkomende en uitgaande links en nog meer cijfertjes. Hoe hoger deze waarde liggen, hoe betrouwbaarder de website voor Google is, hoe beter hij de content zal opnemen. Wordt jouw merk, product of dienst beschrijven in die content dan zal Google die hoog in de zoekmachine brengen mocht iemand naar dat precieze woord op zoek zijn. Dit staat ook wel bekend als SEO. Een hele waardevolle en goedkope manier van marketing en nog succesvol ook. Daarom is het ook niet zo verwonderlijk dat bloggers gezocht veel gebruikt wordt door bedrijven.

 

Ik ben een blogger en ik zoek een bedrijf…

Ben je een blogger en kom je op social media een aanvraag tegen met de titel “Bloggers gezocht” dan is weet je dan een bedrijf waarschijnlijk op zoek is naar de SEO-samenwerking. Vraag jezelf dan even af of je behoefte heb aan zo’n soort samenwerking, het betreft namelijk wel vaak een samenwerking met follow-links en niet iedereen is daar fan van (bijvoorbeeld Google). Het is zo dat Google er zelfs een penalty voor kan geven, al lijkt het er meer op dat het wordt gedoogd. Daarnaast is het ook belangrijk dat je jezelf even aanvraag met welke categorie bedrijven je een samenwerking aan wilt gaan. Soms plaatsen bedrijven een advertentie met bloggers gezocht, wat totaal niet aansluit op jouw unieke content. Wees dan ook eerlijk tegen jezelf en ga deze samenwerking niet aan ook al is vergoeding misschien wel ontzettend verleidelijk. Je bereikt er veel meer mee als je zorgt dat het merk, product of dienst op jouw aansluit. Onze tip, blijf uniek! (Ook al zien de bloggers gezocht advertenties er nog zo aantrekkelijk uit).

Laat een antwoord achter